Start to Stilt walk

tips en tricks

Een gezond lichaam wil iedereen! Met deze tips en tricks willen we jou op weg helpen bij het vinden van een gezond evenwicht in jouw voeding en in jouw nieuwe levensstijl.

evenwicht

Tip 1

Pak evenwichtsoefeningen veilig aan.

Onderwerp jij jezelf aan een evenwichtsuitdaging?

Verzeker jezelf er dan van dat je die veilig aanpakt. Zet een stoel in de buurt, als houvast voor wanneer je je evenwicht verliest. Vraag voor je eerste coördinatie-oefeningen ook een helpende hand. Gaat alles goed? Laat deze steun dan los. Zorg voor genoeg ruimte om je heen. 

Kracht en evenwicht in één oefening? Probeer eens tai chi: de perfecte combinatie.

recept

Tip 2

Recept

1. De rijst koken.
2. Snijd de kip in 12 blokjes en marineer ze.
3. Schil de ananas en verwijder de kern. Snijd hem in blokjes. Snijd de komkommer in blokjes en de radijsjes in kwartjes.

4. Meng de rijst met de ananas, de komkommer, de radijsjes, de rozijnen en de munt.
5. Omwikkel elke abrikoos met een plakje spek. Prik afwisselend de abrikozen en blokjes kip op spiesjes. Gril ze goudbruin.
6. Serveer met de rijstsalade.

Laat het je smaken!

balans

Tip 3

3 belangrijkste regels van gezond eten in balans:

- EVENWICHT: bewaar een mooie “balance” tussen gezond eten en genieten.

- VARIATIE: varieer voldoende tussen de verschillende voedselgroepen maar ook binnen deze groepen.

- OVERDAAD VERMIJDEN: achterhaal wat voor jouw persoonlijk juiste hoeveelheden zijn en leer je lichaam kennen en welke voeding het nodig heeft om optimaal te functioneren.